Rasisten Robert

Jo det stämmer, Robert Eklöv är rasist. Det har jag fått höra ett antal gånger, dock ofta med lite halvironi i språket men ändå. Jag ska erkänna allt, för det ligger ju något i dessa anklagelser.
För det första hatar jag faktiskt invandrare som kommer till Sverige och bara har sönder en massa saker och försöker att vara häftiga genom att bråka och hota.
Sen hatar jag faktumet att bara 20% av invandrarna som vi tar in är klassade som flyktingar enligt FN. Av de 80% som kommer hit på grund av något annat är 50% av alla här på grund av något som vi i Sverige kallar "Släktinvandring" och de resterande 30% har väl ingen någon aning om varför de är här. 
Jag hatar också att majoriteten av alla invandrare som bor i Sverige inte har något jobb utan lever på bidrag och sedan tar ut extra bidrag för att kunna åka på semester tillbaka till det landet de påstår sig ha flytt från.
Jag hatar att vi tar emot mest invandrare i Europa och att kostnaden för detta är mellan 40-300 miljarder kronor varje år.
Jag hatar att de aldrig reser tillbaka när krigen är slut och att de kommer hit och tar våra jobb! Eller nej vänta nu.. De får ju inga jobb.
Det jag egentligen hatar är att Sverige släpper in mest invandrare i Europa utan att var bra på att ta emot dem. Det är ju lite jobbigt att vi bara släpper in 200 000 invandrare som har varit i verklig fara under de senaste 26 åren. Jag stör mig enormt mycket på att vi släpper in 800 000 som inte är i någon fara utan bara tar platser av dem som verkligen är i fara. Det sjuka är ju att Sverige har fått ett rykte om sig att man kan åka hit och leva på bidrag och det är precis vad folk gör. Dessutom har vi den här briljanta iden att vi ska klumpa ihop alla invandrare på samma ställe så att de kommer lättare in i samhället.
Jag vet inte vad ni läsare eller politiker tycker men jag tycker att det inte alls är konstigt att ett par personer som blir sedda som "outsiders" av ett helt samhälle samtidigt som de bara ligger hemma och inte gör någoting på grund av att det inte har jobb eller något annat att göra, att dessa personer hittar på något att göra själva.
Jag hatar inte invandrarna utan invandrarpolitiken det betyder inte att jag älskar alla invandrare eller kulturer. Jag kan hata vilken kultur eller invandra som jag vill utan att vara rasist. Så om alla idioter i idiotlandet Sverige slutar att vara så jävla känsliga och tänker lite kanske vi kan ändra på den här ur dåliga invandringspolitiken utan att någon blir negativt drabbad. 
Om ni inte tycker för synd om soffliggarna alltså.

Kommentarer
Postat av: Bajsmannen

Glömma icke är att det även byggs upp miljonprojekt i form utav bostadskomplex som startar idrottsföreningar
vilka bedriver; fotboll, kickboxning, boxning och karate.
Idrottsföreningen ifråga får omkring 150 miljoner kr i statliga bidrag årligen.

2008-05-23 @ 16:52:09
Postat av: Pelle

feetnaaajs blogg mannen!

2008-05-23 @ 18:40:30
Postat av: Charles

keep up the good work dude!

2008-05-23 @ 18:41:22
URL: http://vfj2.blogg.se
Postat av: Vickelajnen

Äntligen en jävel me staken att ta upp problemjäveln. BÖRJA JOBBA!

2008-05-23 @ 18:47:16
Postat av: elin linnea

antar att det inte ens är någon idé att försöka argumentera mot dig eftersom jag vet att det inte. men du är ju uppenbart dummare än vad jag trodde robert lille.

2008-05-23 @ 19:07:43
URL: http://loveeachday.blogg.se
Postat av: elin linnea

och om du victor nu håller med så vad faan gjorde du och dina föräldrar i USA i 10 år? Ni var väl knapapst i fara här i Sverige eller?

2008-05-23 @ 19:11:53
URL: http://loveeachday.blogg.se
Postat av: Ida

hell yeeah, bra skrivet!

2008-05-23 @ 19:15:46
URL: http://lovebunny.blogg.se
Postat av: robery

Nu har jag funnit lyckan i mitt liv.

2008-05-23 @ 20:13:11
URL: http://funderarpådet.blogg.se
Postat av: Virre

Vad gjorde vi i USA? Farsan jobbade, båda päron är helsvenska, födda i sverige och bodde i USA nå 12 år. Jag förstår inte riktigt vad min familjs vistelse i USA har med saken att göra.

2008-05-23 @ 20:14:15
Postat av: Alexandra Nilsson

asså jag gillare!

2008-05-23 @ 20:23:30
URL: http://kissie.blogg.se/
Postat av: Jag hatar Robert Eklöv

Robert, jag vet inte var jag ska börja-
Fråga 1. Är du dyslektiker?
Fråga 2. Bor man "på" en lägenhet?
Fråga 3. Rör ordet "vart" riktning eller belägenhet?
Fråga 4. Har du många kompisar i Jensen?
Fråga 5. Är egentligen ingen fråga men JAG HATAR DIG, ROBERT!

2008-05-23 @ 21:47:29
Postat av: Petro

Ser bra ut! många kommentarer... Tror inte ens att jag ska försöka skriva ett inlägg :D

2008-05-23 @ 23:58:31
Postat av: Pelle

"hatarn"
jag tror inte Robert är dyslektiker med hans svenska.
irrelevanta frågor då den första frågan är besvarad.
uppföljd med endast åsikter och kränkningar.

Kom med något relevant och nytänkande eller håll din mun stängd.

2008-05-24 @ 00:09:25
Postat av: Roberts största beundrare

Pelle, du verkar ju fan vara lika dum som Robert.
För det första vet vi alla att svenska inte riktig är Roberts favoritämne med tanke på hans slutbetyg.
Jasså fråga 2 och 3 är åsikter? ...hm det har jag lite svårt att tro men visst du kanske skriver så? Vad vet jag du kanske går i Jensen som för övrigt verkar som en riktigt häääärlig skola. Har hört att Niklas och Robert är fett populära där btw.
Slutligen vill jag bara fråga om alal här håller med Robert i hans "invandrar-politik" eller är det här bara en ny cool grej som Robert måste skriva för att hävda sig? (Har hört att Roberts pappa slår honom, är det sant)

Hej då.
Btw Niklas Löfgren aka "Bajsmannen" är en riktigt häftig grabb!!!!

2008-05-24 @ 10:43:30
Postat av: Pelle

förlåt mig, jag har en dålig dag :(

2008-05-24 @ 11:36:14
Postat av: Virre

Vad sägs om lite riktiga namn grabbar?

2008-05-24 @ 12:28:20
Postat av: gustaf

kanske lite väl mkt?

2008-05-24 @ 12:33:29
Postat av: V

måste bara säga, sköna inlägg och kommentarer, robert du är så skön. å ja han har ju vänner på jensen? vem påstår annat?

2008-05-24 @ 12:46:10
URL: http://vfj.blogg.se
Postat av: P

Håller med v på den punkten!:D Klagomålen som kmr är ju bara löjliga?

2008-05-24 @ 13:32:17
Postat av: Tobbe

Om du behöver hjälp med stavningen kan du ringa mig Robert, du vet mvg i svenska a ;)

2008-05-24 @ 15:04:43
Postat av: Niklas Löfgren

Mitt svar är tillägnat postaren med ip-adress "81.224.200.190", alltså Peter Andrén.

Men Peter, skulle de här siffrorna vara "en ny cool grej"?
Det är knappast så särskilt nytt, intressant är dock att du inte haft möjlighet att öppna upp ögonen inför detta miserabla samhällstillstånd vi är belägna i för tillfället.
Det kan jag, eller någon annan, däremot inte klandra dig för. Det är i dagens samhälle fullkomligt naturligt att blunda inför sanningen då den aktivt förändras och reformeras av samhället, att den därefter indoktrineras i invånarnas ryggmärg sedan barnsben och inte alls har samma skepnad som det vi egentligen borde få höra, det är en annan sak.
Men att du lever i en trygg ovisshet om de rådande politiska omständigheterna är inte mitt eller någon annans problem, bara ditt, och du trivs antagligen ganska bra sålänge du får mat på bordet och Thailandsemester till Jul.
/ Niklas Löfgren

Skulle jag kunna få ditt nummer förresten?

2008-05-24 @ 15:30:25
Postat av: Johan

haha tobbe :P håller med v och p.

2008-05-24 @ 16:04:01
Postat av: söt

du e så bra å har så många vänner på jensen, puss.
ring om du vill ha kul // Random

2008-05-24 @ 16:28:06
Postat av: till

svar på fråga 2. tekniks sätt kan man bo "på" en lägenhet, d.v.s också benömningen "över" lägenheten. alltså man kan bo på taket över lägenheten. därför kan man säga attt man kan bo "på" en lägenhet. (stavningen är orelevat i detta stycke)

2008-05-24 @ 16:38:26
Postat av: till hataren igen

svar på fråga 1:
Dyslexi eller specifika läs- och skrivsvårigheter är ett varaktigt funktionshinder som innebär svårigheter med att läsa och skriva. Funktionshindret beror på en störning i vissa språkliga funktioner som hindrar automatisering av ordavkodningen. Dyslexi är inte relaterad till intelligensnivå. Dyslexi omfattar vidare inte läshinder som orsakas av synproblem eller av brister i undervisning, sociala förhållanden, motivation eller intelligens.

Sen får man ju analysera hur vida han är en dyslektiker eller inte. Jag ville bara ge en uppfattning om vad det är för dig å så där.

2008-05-24 @ 16:41:23
Postat av: master

Hej, Niklas!
Härligt att du och fram för allt Robert har börjat att blogga. Härligt tycker jag. Man blir vekrligen glad och känner att man förstår världen bättre efter att ha läst dessa bloggar. Inteligens på hög nivå. Förstår fortfarande inte varför det är så häftigt att hata "judar"?

Varför vill du ha mitt nummer? Vill du prata om något?

Puss hej leverpastej

2008-05-24 @ 18:29:32
Postat av: Dysleximannen

Härligt att du och "fram för allt" Robert har börjat att blogga.

särskrivning.

2008-05-24 @ 18:49:15
Postat av: I<3louise

Hahaha,vad är detta!?Varför pratar ni om mig?har inte skrivit ett ord........//Peter Andrén

2008-05-24 @ 19:02:01
Postat av: I<3louise

för övrigt trodde jag robert var jude.....//Peter Andrén

2008-05-24 @ 19:08:17
Postat av: peterpeterpeter

Peter jag vill mer än gärna ha ditt nummer.
Mvh Niklas.

2008-05-24 @ 19:15:46
Postat av: Anonym tipsare

Peter Andréns nummer:0762459896

2008-05-24 @ 19:58:12
Postat av: schlangemann

Jag har kollat upp 1 av mina 2 datorer och ip-adressen på den stämde inte,ska kolla upp den andra,borde inte stämma på den heller men i såna fall är det någon polare som drivit. Beklagar missförståndet!//Peter Andrén

2008-05-24 @ 20:27:55
Postat av: fittan som citerar i andréns namn

hej fittan!
du har tydligen inte stake nog att stå för din åsikt. Det finner jag mycket tråkigt. Kom ut från din lilla håla så ska det nog reda ut sig fjant.

Puss Dö hälsningar Gustav Ljunggren

2008-05-24 @ 20:49:25
Postat av: fattar inget

men snälla vad är problemet? kan inte bara niklas och robert dö?

2008-05-24 @ 20:55:08
Postat av: hejsan igen!

ni ska nu inte missförstå mig jag snackar till fittan och är inte fittan. ere klart??
puss dö hata fittan hälsningar gustav Ljunggren

2008-05-24 @ 20:58:44
Postat av: omg

käften, nklas dit sär!
vad ska du med peters nummer till?
Ska du slå honom sönder och samman?

2008-05-24 @ 21:01:37
Postat av: Gustav

jag gillar peter

2008-05-25 @ 12:52:57
Postat av: ?

Postat av: omg
käften, nklas dit sär!
vad ska du med peters nummer till?
Ska du slå honom sönder och samman?

2008-maj-24 @ 21:01

Vem är ett sär? du kan inte stava till namnet Niklas, att ha stor bokstav på namn är bara en fluga..? hmm...

2008-05-25 @ 14:20:02
Postat av: Röt-mengsan

Kan vi inte bara kramas?

2008-05-25 @ 14:43:12
Postat av: Tobbe

Kramas, jag vill ha mer kärlek än så...

2008-05-25 @ 15:45:53
Postat av: Niklas Löfgren

"Postat av: peterpeterpeter

Peter jag vill mer än gärna ha ditt nummer.
Mvh Niklas.
2008-maj-24 @ 19:15 "

Svårt att säga vem som har postat dedär, är inte en bra idé att alla står för sina åsikter och talar om vilka de är?
Inte mer med det, bara lite illa att samma ip-adress skriver inlägg hela tiden med olika signaturer, vem gör sånt?
Ber om ursäkt till Peter, om han inte är involverad i det hela.

2008-05-25 @ 17:23:26
Postat av: Hendrik Versteegh

Hej!

2008-05-25 @ 21:13:35
Postat av: Hendrik Versteegh

Jag skulle gärna vilja skriva något vettigare men jag kom inte på något.

2008-05-25 @ 21:17:50
Postat av: Hendrik Versteegh

Efter att ha läst inlägget en gång till kom jag på en sak då du skriver:
"Jag vet inte vad ni läsare eller politiker tycker men jag tycker att det inte alls är konstigt att ett par personer som blir sedda som "outsiders" av ett helt samhälle samtidigt som de bara ligger hemma och inte gör någoting på grund av att det inte har jobb eller något annat att göra, att dessa personer hittar på något att göra själva."

Anledningen att dessa personer inte har ett jobb kan ju vara att arbetsgivarna, i det här fallet, tänker som du gör, Robert. Vad jag förstår, utifrån det du har skrivit ovan, skulle du inte anställa en invandrare.

2008-05-25 @ 21:45:31
Postat av: Hendrik Versteegh

Då jag tycker att dina åsikter som träder fram här går helt i linje ND, har jag skrivit upp dig på en prenumeration på deras nyhetsbrev. Om denna prenumeration vill avbrytas hänvisar jag dig till deras hemsida: http://www.nd.se/start/default.asp

2008-05-25 @ 21:52:42
Postat av: hästar!!!!!

MEN FÖR FAN, ALLA, ALLA SOM TYCKER ANNORLUNDA:
LÄS EN JÄVLA HÄSTBLOGG ISTÄLLET. DET ÄR EN JÄVLA MASSA INTRIGER OCH DOM PRATAR FÖR FAN OM HÄSTAR MED HALV OCH HELBLOD. DET ÄR RASISM! :( :(

http://www.stefaniesblogg.blogspot.com/

2008-05-25 @ 22:23:59
Postat av: Sebbe

Haha vilket jävla inlägg =)

2008-05-25 @ 22:27:51
Postat av: Sebastian

Om Robert vill prenumerera på ND's nyhetsbrev tror jag han skriver upp sig själv =) Tillsvidare kan du ta bort honom därifrån.
Go kväll

2008-05-25 @ 22:45:51
Postat av: Antti Silvasti

Hendrik om du vill prenumerera på nd,s veckobrev kan du göra det. Men Robert tar sina egna beslut och skriver därmed upp sig själv om han vill ha en prenumeration av nd,s nyhetsbrev. Tillsvidare kan du ta bort honom därifrån. Tack på Förhand Mvh/Antti

2008-05-25 @ 22:48:23
Postat av: Johan

Hendrik, hur kan man ens bete sig som du gör? Göra val åt andra personer och på så sätt styra över andra personer, vilken sorts översittare tror du att du är? Den fria viljan borde prioriteras och om Robert delar ND's åsikter så är det upp till honom om han vill ha deras nyhetsbrev. Du beter dig på ett svinaktigt sätt och borde tänka över vad du just gjort, skärp dig.

2008-05-25 @ 23:07:06
Postat av: Johan Eklund

Hendrik, hade du läst ordentligt så säger Robert att han inte är rasist och att arbetsgivarna inte kan anställa invandrare på grund av att de blir just outsiders och får svårt att kommunicera på en arbetsplats. Det är därför vi måste ändra invandringspolitiken så att invandrarna kan komma in i det svenska samhället och få jobb.

2008-05-25 @ 23:17:25
Postat av: Hendrik Versteegh

Det hela var menat som en tjänst i all välvilja och borde uppskattas av samtliga. Att tipsa Robert till ett forum för likasinnade, där han kan ta upp och ta del av andras åsikter, istället för att sitta och skriva i sin tysthet ser jag varken som något dåligt eller "svinaktigt".

Om nu denna prenumeration är inte är önskad kan den som sagt avbrytas på: www.nd.se/start/default.asp

2008-05-25 @ 23:26:17
Postat av: Johan Eklund

Hendrik, självklart håller jag med dig när du pratar om att tipsa Robert om ett forum för likasinnade. Men frågan består om det verkligen var vad du gjorde. Svaret på det är nej, du anmälde honom för en prenumeration och där ligger felet, återgår till vad jag sa i föregående inlägg.

2008-05-25 @ 23:29:16
Postat av: men hendrik

Men Hendrik för fan. Ingen vill ha din "tjänst" och om du inte fattade det så var hästinlägget inriktat till bla dig.. eller snarare bara till dig. Du kan skriva din skit på 5-åringens hästblogg nedan, hon behöver helt klart någon annan än sig själv att prata hel och halvblod med!:

www.stefaniesblogg.blogspot.com

Tack och hej Hästpastej

2008-05-25 @ 23:31:53
Postat av: +

Plus att du stavas med , det är anledning nog för att du inte ska vara här.

2008-05-25 @ 23:33:24
Postat av: Hendrik Versteegh

Johan, har du läst hela inlägget förutom den inledande meningen eller vad fan är det frågan om?

"Jo det stämmer, Robert Eklöv är rasist."

2008-05-25 @ 23:36:52
Postat av: Johan Eklund

Hendrik, självklart har jag läst och själv diskuterat frågan med Robert själv, han är inte rasist och du måste lära dig att läsa mellan raderna. Läs hela inlägget så kommer du inse att han inte alls är rasist. Jag skulle gärna höra vad din åsikt är om att anmäla folk till ett nyhetsbrev utan att först höra att det är okej med personen i fråga.

2008-05-25 @ 23:41:10
Postat av: Oscar Löf

TUNGT! håller med till 110%

2008-05-26 @ 00:23:41
Postat av: vfj

här blev vi aggressiva!

2008-05-26 @ 00:33:29
URL: http://vfj.blogg.se
Postat av: Johan Eklund

Hendrik,
"Jag hatar inte invandrarna utan invandrarpolitiken"
vad innebär det? kan det vara så att han inte är rasist?

2008-05-26 @ 00:33:40
Postat av: Victor Nicolausson

Det är fan sorgligt hur folk inte kan ha mer för sig än att sitta och försöka hacka ner på Robert och bara leta fel i hans text.

Dock tackar jag för att folk hoppat anonymskiten och börjat skriva sina egna namn, blir lite mer moget då.

2008-05-26 @ 00:39:13
URL: http://JagÄLSKARpeter.blogg.se
Postat av: Anonym

Okej, Johan Eklund. Hur fan kan du säga att Robert INTE är rasist. Det är liksom det sjävla bloggen bygger på. Det som gör saken så bisarr är ju att Robert Eklöv egentligen inte är rasist utan bara har fått för sig att det ligger något häftigt i att hata andra folkslag.

"Judar söker mat"
vadihelvette...hur kan det här vara "keep up the good work"...Är ni alla på den här bloggen helt inteligensbefriade.

Niklas, spara mig dina visa kompleteringar av svenskan, vi veta alla här att du går på Jensen vilket säger mer änd det mesta.

2008-05-26 @ 14:09:47
Postat av: Peter Hedberg

svar till inlägget 2008-maj-26 @ 14:09

Om du tror att själva bloggen bygger upp rasism så har du fått en väldigt felaktig tanke om det hela. Robert skriver helt enkelt vad han tycker och tänker. Om detta skulle vara rasism skulle nog de flesta bloggar runt om i världen vara "rasistiska"
(Robert har mvg i Svenska a)

2008-05-26 @ 15:25:07
Postat av: Johan Eklund

Svar till anonym, väldigt modigt föresten.

om vi börjar med att kolla igenom vilka inlägg som publicerats.

1. Välkommen till Nakna grabbar söker kärlek bloggen!
detta är alltså bara kort information om bloggen, inget rasistiskt alls.

2. Judar söker mat
Läs inlägget så förstår du att han inte kan vara seriös, det hela är menat som ett skämt och är antagligen till för att just folk som du ska börja tjafsa.

3. Randomize
Detta är ett helt vanligt inlägg utan några rasistiska åsikter

4. Rasisten Robert
Okej, du läste rubriken och drog en slutsats, bra jobbat. Men läser du innehållet så förstår du att han inte alls är rasist utan endast tycker att invandringspolitiken som Sverige för är dålig.

5. Blondinbella
Helt vanligt inlägg, och nej blondinbella är ingen ny ras.

6. Fröken herrgåman
Detta inlägg handlar om att Robert tycker att man behandlar jämställdhetsfrågan i Sverige på helt fel sätt. Inget diskrimenerande eller rasistiskt utan endast en åsikt om vilka fel det finns i samhället.

7. Hur vet man hur livet ska levas?
Här tar Robert upp en viktig fråga i livet som handlar om vilket yrke man ska välja. Inget rasistiskt.

Det fanns 2 inlägg som du påstod var rasistiska varav den ena var ett skämt och den andra du var för dum för att förstå.

Frågan är då hur Roberts blogg bygger på att han är rasist.

Dubbelmoral från din sida då du påstår att han är rasist samtidigt som du säger motsatsen direkt efter. Tydligen så vet du även vad Robert har för åsikter i diverse ämnen, ska vi inte överlåta det till honom själv? den fria viljan åter igen?

Citatet du skrev var en uppmaning till att fortsätta blogga då jag tycker han gör det på ett bra sätt. Dessutom kan du spara nedvärderingar och personliga påhopp till någon annan då du inte är välkommen på denna blogg.

MVH Johan Eklund

2008-05-26 @ 16:05:08
Postat av: Niklas Löfgren

Inlägg postat av "blank" 2008-maj-26 @ 14:09
Rättat och korrigerat 2008-maj-26 @ 16:53 av Niklas Löfgren.

Okej, Johan Eklund.
Hur fan kan du säga att Robert INTE är rasist?
Det är liksom det sjävla bloggen bygger på.
Det som gör saken så bisarr är att Robert Eklöv egentligen inte är rasist utan bara har fått för sig att det ligger någonting häftigt i att hata andra folkslag.

"Judar söker mat"
Vad i helvete? Hur kan det här vara "keep up the good work"?
Är ni alla på den här bloggen helt intelligensbefriade?

Niklas, spara mig dina visa kompleteringar av svenskan, vi vet alla här att du går på Jensen, vilket säger mer än det mesta.

Notis: Mer än Vad? Vad är alltså "Det mesta"?
Förövrigt kompleterar jag ingenting, jag ser bara till att det är korrekt, för allas trevnad.

2008-05-26 @ 16:56:41
Postat av: Victor Nicolausson

Jag förstår inte det svåra i att skriva sitt eget namn. Istället ska man tydligen vara anonym, vad detta beror på är för mig ett frågetecken. Det är knappast så att man blir nerslagen pga att man yttrat sig här på bloggen. Ska detta problem då ha sina rötter i att man är rädd för att bli verbalt "överkörd"? Det är den enda riktiga slutsats jag kan komma fram till, vilket är rejält jävla löjligt.

Creds till er som blir överkörda med ert riktiga namn ifyllt.

2008-05-26 @ 17:35:15
URL: http://JagALSKARpeter.blogg.se
Postat av: Johan Eklund

Hendrik/anonym, jag börjar sakna dig i konversationen, blev det slut på argument där?

2008-05-26 @ 19:46:45
Postat av: Elle

va äre för töntar Robert ? vi slår ner dom visst ? lr ska jag skriva "dem" så jag inte anses att vara dyslektiker oxå ? Jag gillarej iaf Bert

2008-05-29 @ 15:04:20
Postat av: Sebastian

Klart man gillar Robban - han är kung!

2008-05-29 @ 18:25:01
Postat av: Jesper Jarwander

Robert du är så jävla äcklig, sluta läspa och drägla!
/ jarwen

2008-06-02 @ 14:34:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0