MER reklam och kärlek

Vid det här laget har väl alla sett den nya MER reklamen med en pojke och en flicka som sitter på stranden och alla änglar kommer fram osv. Jag tänkte utnämna flickan enligt naknagrabbarsokerkarlek.blogg.se till Sveriges sötaste tjej.
För er som har missat reklamen, eller för er som bara vill njuta av denna fantastiska reklamfilm så finns den här.
Om ni söker låten har jag dock negativa nyheter om att låten är gjord just för denna reklamfilm och är därför inte längre.

Jag måste erkänna att man saknar en flickvän efter att ha sett reklamen ett antal gånger. Man blir ju inte direkt mindre taggad av att man har en polare som håller på att bli ihop med en viss person under ett längre tag. 
Nu när det långa lovet närmar sig och alla reser bort känner jag att det skulle vara mysigt med någon kvar. Det är sommarn och vintern som man ska ha en person att luta sig mot i den vackra ensamheten som blir. Tiden emellan är jakttid för att införskaffa något till nästa säsong.
Dock lär det bli tomt den här sommarn då jag har listat ut att det inte är allt för smart att ha en flickvän om man ska iväg till Florida en månad mitt i sommarn. Men hade helt klart tänkt att försöka leva lite mer efter filosofin ovan och kanske skaffa till nästa sommar.
Men här kommer ett problem, kan man bara vara ihop med en tjej om man är kär i personen, och i så fall finns det olika typer av kärlek? Jag menar man har ju en viss kärlek till sina vänner man har ju en viss kärlek till sina föräldrar, man har egentligen en viss kärlek till allt man tycker om, men är det samma kärlek med olika styrkor eller är det olika sorters kärlek?
Man har ju hört hur mammor lyft bilar då deras barn har varit i fara, men så fort deras favorit skor försvinner kan de ju knappt lyfta skohyllan.
Jag har ju flera gånger hört folk som har sagt att de är kära men inte alls varit beredda att offra särskilt mycket för varandra medan i andra fall har man dött för sin partner. Är det här exempel för olika styrkor eller har dessa personer trott att de är kära utan att vara det eller har de helt enkelt ljugit?

Det här lär inte komma som en stor chock för er men än så länge har mina vägar inte korsat kärlekens, inte vad jag vet i alla fall. Men jag tror att det skulle vara en ganska stor känsla då man i vissa fall är beredd att dö för sin partner.

Lämna kommentarer om vad ni tror och jag vet att det finns en del erfarna där ute så ge mer er av er vishet. Känns ganska kul att kriget verkar ha slutat för en stund också.  

Kommentarer
Postat av: vfj

var det inte så att vi skulle kunna köpa partners för tillfället? ;)

2008-05-26 @ 21:14:43
URL: http://vfj.blogg.se
Postat av: Elle

Hur kunde du ?! Hur kunde du föråda mig på dt här sättet ? Jag trodde att JAG var kvinnan i ditt liv ! och att du en dag skulle utse MIG till Sveriges sötaste, men inte då. Här har jag väntat och väntat och stått vid din sida i alla lägen och vad får jag ?! INGET. Detta svek hade jag aldrig väntat mig från dig..

2008-05-26 @ 21:15:03
Postat av: Peter Hedberg

Nu blir det mer personliga känslor här! Det gillar vi. Är dock inte så erfaren så det får du ta med någon annan;)

2008-05-26 @ 21:15:14
Postat av: Sebastian

Jag måste börja med att säga att du visar en djup, folosofisk sida som jag verkligen älskar Robert! :D

Jag tror inte kärleken mellan familj, partner och kompisar har olika styrkor. Jag tror all kärlek är lika stark dock att det varierar i olika situationer.

Jag älskar dig Robert (L)

2008-05-26 @ 21:22:22
Postat av: elin linnea

"Man har ju hört hur mammor lyft bilar då deras barn har varit i fara, men så fort deras favorit skor försvinner kan de ju knappt lyfta skohyllan." bästa jag någonsin hört

2008-05-26 @ 21:30:16
URL: http://loveeachday.blogg.se
Postat av: Zebastian

tycker Robert borde skriva mer inlägg om kärlek =D dom är sjukt goa !

2008-05-26 @ 21:32:47
Postat av: Antti Silvasti

Åh herre Gud i himmelen:) Rober Eklöv de här var väldigt fint skrivet utav dig:)

2008-05-26 @ 22:00:35
Postat av: Johan Eklund

mycket bra inlägg. jag tror absolut att det finns olika sorters kärlek, behöver inte betyda olika bra/dålig kärlek utan endast att de är annorlunda. Men jag anser att man inte kan generalisera kärlek, det är olika för alla och vissa vet inte ens vad kärlek är. Jag håller verkligen med dig om att en flickvän kan vara helt underbart, det är som en trygghet i ens liv och allt känns mycket mer stabilt. Det blir mindre problem och man känner sig aldrig ensam.

2008-05-26 @ 22:09:27
Postat av: Niklas Löfgren

Elle: Tänker du nu och Om du tänker Hur tänker du? SVERIGES sötaste alltså(!)...

Viktoria: Du kan få köpa mig ;)

2008-05-26 @ 23:36:45
Postat av: ´soet90

fan va braaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

2008-05-27 @ 13:42:58
Postat av: vfj

Det säger du? fan vad nice, skolan imorn?

2008-05-27 @ 13:43:25
URL: http://vfj.blogg.se
Postat av: Gustav Hökstrand

Att beskriva kärlek är nästintill omöjligt. Känslan och upplevelsen skiftar så oerhört från person till person vilket gör uppgiften att beskriva kärlek vansinnigt personlig. Det finns oändligt mycket fler frågor än svar om kärlek och många av de frågorna är frågor som människor ställer sig varje dag. Vad är kärlek? Kommer jag någonsin att älska och bli älskad tillbaka? Frågor utan självklara svar. Frågor som kanske aldrig kommer att kunna besvaras. Hur vet man att man är kär?
Det är kanske en utav de lättbesvarade frågorna inom ämnet kärlek. Man vet bara.
Trots den svåra uppgiften har Svenska Akademins ordbok en väldigt bra definition utav denna underliga känsla. Enligt dem är kärlek följande:
"En stark känsla. Böjelse för någon med en önskan om föremålets lycka och välgång. Glädje och tillfredsställelse över att befinna sig i denna persons närhet och att göra honom eller henne till lags. Innerlig tillgivenhet".

2008-05-27 @ 14:17:54
Postat av: Niklas Löfgren

"Innerlig tillgivenhet" - Untill death do us apart, haha ganska ren faktiskt.

Viktoria: Ska vi ta glassen som en förskottsbetalning eller hur vill du göra? ;)

2008-05-27 @ 17:30:18
Postat av: vfj

Ja visst kan vi det, hur mkt går du på då? ;)

2008-05-27 @ 20:35:45
URL: http://vfj.blogg.se
Postat av: Anonym

haha gulligt ;)

2008-05-27 @ 20:38:12
URL: http://lmt.blogg.se
Postat av: Tobbe

Niklas är väl gratis? (jag var bara tvungen Nicke(a))

2008-05-27 @ 22:03:24
Postat av: vfj

nej fan? i didnt know. men fan då haffar jag på dirr!

2008-05-27 @ 23:16:07
URL: http://vfj.blogg.se
Postat av: K.

jag letar också efter den rätta kärleken, men oj vad svårt det är.

2008-05-28 @ 21:03:37
Postat av: Tobbe

Det bästa sättet för att hitta kärlelen är att äta mycket gröt.

2008-05-28 @ 22:58:54
Postat av: Anonym

Till Niklas tror sig Löfgren. Asså Niklas nu förstår jag.. Du är avundsjuk och vill oxå bli utsedd till Sveriges sötaste tjej ! Ta inte ut dina problem på mig när du vet att dt egentligen bara handlar om dig sj

2008-05-29 @ 15:18:55
Postat av: josse

robert har du blivit man? jag sitter i stor chock för tillfället

2008-07-21 @ 21:57:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0